رویدادها آرشیو خبر ها
با تـوز ، از منچسـر تا توریـن

با تـوز ، از منچسـر تا توریـن

کارلوس تـوز مهاجم 29 ساله باشگاه یوونتوس ایتالیا در مصاحبه ای جالب و خـواندنی از علایق مختلـف خود و زندگی در ایتالیـا می گوید . کارلیتوس که از زندگی در تورین خوشحال است گفت:

در توئیتر فعال هستی؛ به صفحات اجتماعی علاقه داری ؟

" مدت ها بود که از اینکه در توئیتر یا فیس بوک فعالیت کنم متنفر بودم (هنوز عضو فیسبوک نیستم). تنها چند هفته پیش عضو توئیتر شدم و این کار را برای موضوع مربوط به لباس مجله ها انجام دادم. دوست دارم زندگی من به صورت خصوصی باقی بماند و برای همین بیشتر درباره ی موضوعات فوتبالی می نویسم تا درباره ی موضوعات خانوادگی و همسر و دو دخترم . همیشه حفاظت از مسائل خصوصیِ زندگی سخت است "

مدت زیادی می شود که در مسائل اجتماعی شرکت داری. به عنوان مثال، در ژوئن 2011 "بنیاد خیریه کارلوس توز" تاسیس شد, هدف این بنیاد چیست ؟

" از طریق این بنیاد سعی می کنم که به بچه های محله ی خود کمک کنم. سازمان بسیار کوچکی است که هدفم از اداره ی آن کمک به مردم خودم است . ما یک سُفره داریم، جایی که صبحانه، ناهار و شام را با همه ی بچه های Fuerte Apache می خوریم ."

"من این شانس را داشتم که از آنجا بروم، شانس برخوردار شدن از لطف خدا و توانستم در همه دنیا فوتبال بازی کنم. برای همین من مشهور هستم و این امکان را دارم که به همسایه کمک کنم و این چیزی است که مرا خوشحال می کند "

اکنون در تورین هستی. آیا این شهر به منچستر شباهت دارد ؟

" نه. دو شهر بسیار متفاوت هستند. در سطح فرهنگی متفاوت هستند و سبک زندگی ایتالیایی به سبک زندگی مرسوم در آرژانتین شبیه تر است؛ به خانواده ی اهمیت زیادی داده می شود، همه باهم غذا می خورند، همه متحد هستند و راحت باهات دوست می شوند حتی اگر زبان آنها را ندانـی . گمان می کنم همین چیزها باشند که تورین را از منچستر بسیار متمایز می کنند "

درباره ی ایتالیا چه فکری می کردی ؟

" فقط می توانم فکر و گمانی که از فوتبال ایتالیا داشتم را بگویم؛ فکر می کردم که در فوتبالِ ایتالیا دوندگی پایین اسـت و بازی بسیار آرام و آسان است. اکنون می توانم ثابت کنم که اینطور نیست! "

" گمان می کنم سخترین نوع فوتبالی باشد که در آن بازی کرده ام .بسیار جزئیات را زیرنظر دارند و در سطح فیزیکی و تاکتیکی خیلی کار می کنند. گمان می کنم دقیقا با آن چیزی فکر می کردم متفاوت باشد "

فضای یوونتوسی ؟

" مانند یک خانواده ی بزرگ است. ما و هواداران رابطه ی خوبی باهم داریم. این باعث می شود که اتحاد وجود داشته باشد و یوونتوس یک تیم واقعی باشد و روز به روز پیشرفت کند "

لباس شماره 10 یوونتوس را برداشتی که این شماره برای یوونتوس معنی خاصی داشته است . نظرت چیـست ؟

" می خواهید حقیقت را بدانید؟ من به این چیزها فکر نمی کنم. به این فکر نمی کنم که لباس شماره 10 یوونتوس را دارم. فکر کردن به این موضوع مانند این است که بخواهم فشار را روی خودم بیشتر کنم. و تحت فشار می توان خوب بازی کرد و حتی نیز می توان بد بازی کرد و من معتقدم که در شرایطِ تحتِ فشار امکان بد بازی کردن بیشتر از خوب بازی کردن باشد "

" از این رو مانند زمانی که در محله ام بودم بازی می کنم و گمان می کنم برای همین باشد که همیشه دوران خوبی را گذرانده ام. اجازه ی فکر کردن به تاریخ را به خودم نمی دهم "

گفته بودی که ممکن بود فوتبال را در 28 سالگی کنار بگذاری؛ خیلی ها می پرسند چرا چنین قصدی را داشتی ؟ زندگی فوتبالی اینقدر سخت است ؟ سخت تر از آن چیزی است که مردم بتوانند تصور آن را کنند ؟

" گمان می کنم که خیلی از مردم فکر می کنند که ما پول زیادی را با انجام دادن آنچه که دوست داریم در می آوریم. اما اینطور نیست, در این زندگی همیشه باید حرفه ای تمام عیار باشی، همه چیز کاملا کنترل شده و قانونمند است "

" مسئله فقط تمرینات نیست بلکه مسئله ی تغذیه، ساعات خواب و در نهایت تمام آنچه که در وقت آزاد می توانی انجام دهـی یا نه. همه چیز کنترل می شود که یک بازیکن بتواند در طول بازی صد در صد باشد "

اکنون چه نقشه ای برای این قسمت از زندگی داری ؟

" من دارم سعی می کنم که دوباره از بازی کردن لذت ببرم. این به این معنی نیست که کاملا لذت بردن از بازی کردن را از دست داده بودم، اما بالاخره یک روزی فرد از این همه فشار خسته می شود. خوشحالی خاموش می شود و آن اشتیاقی را که باعث شد مهم ش.ی را از دست خواهی داد.اکنون سعی می کنم که دوباره این احساس بی همتا را تجربه کنم، احساسی که به شما اجازه می دهد که دوباره از فوتبال لذت ببرید "

چه رابطه ای با موسیقی داری ؟

" علاقه ی بسیار زیادی به موسیقی دارم. موسیقی در روح آدم نفوذ می کند. زمان هایی وجود دارد که می تواند به تو خوشحالی بدهد و بعضی وقت ها دل تنگی . کارهایی را در زمینه ی موسیقی با گروه موسیقی برادرم انجام داده ام که راهی برای گذراندن وقت بیشتری با دوستانم است "

تو آهنگ نوشته ای؛ آیا این راهی برای جدایی از سختی های روزمره و انجام دادن کاری متفاوت و خارج شدن از جهان فوتبال است ؟

" بله، قطعا برخواسته از خستگی است. اما همانطور که گفتم همچنین برای بیشتر بودن با دوستانم است، افرادی که به دلیل مسائل حرفه ای و کاری موفق نمی شوم زمان زیادی را با آنها بگذرانم. علاقه ای که به موسیقی در بین ما وجود دارد این امکان را می دهد که بیشتر با آنها باشم "

ایده ی درست کردن طرح روی لباسها چطور به وجود آمد ؟

" در طرح لباسهایِ راهی که پیش گرفته ام و که نام این راه TVZ است همیشه دوستی که حرفه ی او این بوده به من کمک کرده است. همیشه به کار در زمینه ی لباس علاقه داشته ام. دوستم بعضی جزئیات را طرح می کند یا با من شراکت می کند و من به او می گویم که طرح ها را در کجای لباس بگذارد، جایی که من بیشتر دوست داشته باشم "

" به عنوان مثال، نصب یک لوگو پشت یا جلوی لباس. من همیشه این فرصت را به دوستم می دهم که آزادانه نظر خود را بگوید و حکم خوب یا بد بودن را بدهد "

نظرت درباره ی فرمول 1 ؟ تجربه ی اخیرت در مونزا چگونه بود ؟

" تجربه ی بی همتایی بود. فکرش را کنیـد که از بچگی همیشه رویای داشتن یک فِراری را داشتم و مسابقات را همیشه از تلویزیون دنبال می کردم، با خودم تصویر سازی می کردم که جهان فرمول 1 چطور می تواند باشد. دعوت شدن از سوی فراری، دیدن ماشین ها از نزدیک، موتورها و بقیه ی چیزها فوق العاده بود "

و گلف؟ چطور به این ورزش رسیدی و به چه چیز این ورزش علاقه داری ؟

" در گلف خودم را پیدا می کنم. روز به روز شناختنِ خودت را یاد می گیری. در گلف در مقابل اشتباه خود مسئول هستی و باید از پس لحظات سخت بر بیایی و نمی توانی حرکت اشتباهی داشته باشی زمانی که در حال بازی با افراد دیگر هستـی "

" تنها گلف این لحظات را به تو می دهد و در گلف ما رقیبانِ خودمان در برابرِ مشکلاتِ در زمین هستیم. این به خودشناسی کمک می کند و کم کم که فرد خود را می شناسد، رشد خواهد کرد . این ویژگیِ بسیار زیبای گلف است "

چه رویایی داری که دوست داشتی در آینده ای نزدیک برآورده می شد ؟

" رویای من "حال حاضر" است . " امروز " است . بودن در یوونتوس ، زندگی کردن در این لحظات فوق العاده است . نمی توانم چیز بیشتری بخواهم . من روز به روز زندگی می کنم . به آنچه که دارم میل دارم ، بودن در یوونتوس ،داشتن احساس خوب ،زندگی کردن در لحظاتی که دارم در آن زندگی می کنم. برای همین باید به کار و تلاش کردن ادامه داد، برای پیش رفتن به جلو به همین صورت."

آیا امروز احساس می کنی از زمانی که در اروپا هستی به بلوغ بیشتری رسیده ای ؟

" بله، متفاوت است. من 29 ساله شده ام و اگر با تجربه هایی که بدست آورده ام رشد نکرده بودم، گمان می کنم که اکنون یک دیوانه می بودم. زندگی تجربه های زیادی را به تو می دهد و اگر فرد باهوش است، باید ببیند که کجا اشتباه می کند و کجا نه . باید ببیند چه چیزی تغییر می کند و چه چیزی را در اختیار دارد . این موضوعات مهم است. این به معنی رشد کردن به عنوان انسان است "
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: